Usuwanie Wgnieceń bez lakierowania PDR
Czym jest usuwanie wgnieceń metodą PDR?
PDR to skrót z angielskiego Paintless Dent Repair. Oznacza usuwanie wgnieceń karoserii samochodowych bez konieczności ich późniejszego lakierowania. Jest ratunkiem dla wszystkich osób, których pojazdy uległy uszkodzeniu. Dzięki PDR można bezinwazyjnie usunąć wgniecenie, w dodatku zaoszczędzić czas i pieniądze. Co więcej, usuwanie wgniotek bez lakierowania sprawia, że samochód pozostaje bezwypadkowy.
Jak usunąć wgniecenie w karoserii?
Paintless Dent Repair polega na bezinwazyjnym wypychaniu lub wyciąganiu wgnieceń. W zależności od wielkości i miejsca można wybrać jedną z dwóch metod. Wypychanie, określane jako masowanie blachy, pozwala na wykorzystanie zasady dźwigni i wypchnięcie blachy.
również metodą „na klej”, a więc wyciągania blachy. Dzięki specjalnie przygotowanemu klejowi, którym mocuje się w miejscu uszkodzenia kołek w kształcie grzybka, możliwe jest wyciągnięcie blachy i jej naprostowanie.
Usuwanie wgnieceń PDR – zalety
Wiele osób w przypadku uszkodzeń karoserii decyduje się na oddanie samochodu do blacharza i lakiernika. Jednak w przypadku wgnieceń bez uszkadzania lakieru nie ma takiej konieczności. Wybierając metodę usuwania wgnieceń PDR ponosi się znacznie niższy koszt naprawy, gdyż odchodzi konieczność demontażu, malowania, lakierowania i montażu uszkodzonego elementu. Tak więc zyskuje się dużo na czasie. Nie trzeba też szukać nowego elementu oraz czekać na jego dostawę. Technika PDR pozwala wykluczyć potrzebę ponownego malowania z ryzykiem dopasowania niewłaściwego koloru, wypełniania ubytku, a co za tym idzie – zmniejszenia wartości pojazdu. PDR — usuwanie wgnieceń bez lakierowania jest więc nowoczesną alternatywą dla klasycznej metody blacharskiej. W dodatku znacznie tańszą, szybszą i bezinwazyjną.
Usuwanie wgnieceń PDR — które elementy pojazdu obejmuje?
Atutem usuwania wgnieceń z wykorzystaniem metody PDR jest to, że można dzięki niej pozbyć się praktycznie wszystkich wgniotek. Jest jednak jeden warunek – w ich miejscu nie może wcześniej dojść do odpryśnięcia lakieru.